supported by Goethe Institut
Styly: hip hop
Komekaté je hudební sdružení 8 mladých talentů - rapperů, producentů a jednoho zpěváka - z Kolína nad Rýnem, které se zabývá hiphopovou/soulovou hudbou. Komekaté je internacionální, stejně jako její členové a jazyky, jimiž hovoří. Texty jsou v němčině, angličtině a francouzštině a spojuje je mezinárodní jazyk – hudba. Podobná skupina v Německu neexistuje a je tedy těžké ji popsat a zařadit. Je to hudba ulice, která se však nedá srovnávat s typickým pouličním hiphopem typu Bushida nebo Babba Saad. Komekaté spojuje různé typy hiphopové, rapové a soulové hudby už jen proto, že její členové mají tak rozdílné kořeny. Pro Komekaté je typická mnohotvárnost. Hiphopové texty obecně nejsou příliš kvalitní, to se však nedá říct o Komekaté, která textům přikládá velký význam. Rozhodně nejsou jednotvárné a bez vtipu. Komekaté mluví přímo, nebere si servítky, a tak jí její sebevědomé a hlučné vystupování propůjčuje pověst agresivity a nadřazenosti, není to však tak docela pravda. Komekaté obohacuje současnou hudební scénu a vytváří si vlastní publikum.
Členové:
Benyo Hussain (Irák – Německo), Fly (Německo), Mete Makkat (Turecko), Black Fire aka. Disashi (Kongo), Kurdy A (Turecko – Kurdistán), Easy Digital (Tunis), Pers Bear (Irán)
www.komekate.de/
www.myspace.com/komekatentertainment
Styly: beatbox
Beatbox performer Jaro Cossiga (25), stojí na vizitce českého průkopníka stylu, který začíná být svébytným žánrem a nese první ovoce. S beatboxem, tedy rytmy „na pusu“, se Cossiga dostal do New Yorku, do Japonska a prodýchal se do nirvány.
www.myspace.com/beatburgerband
Styly: reggae
Kapela Jahtec Jammin' Job vznikla v Žatci v červenci r. 2006.Za více než 3 půl roku svojí existence si získala přízeň mnoha fanoušků reggae a dubu po celé ČR.
Jak vnímají hudbu oni sami,můžete posoudit na následujících řádcích:
Hlavní směr JJJ je roots reggae - dub. "Roots" znamená "kořeny", "kořenový", "od kořenů". Pojem "kořeny reggae" JJJ nevnímá pouze geograficky (či botanicky:o)), nýbrž zejména duchovně. Ačkoli si JJJ uvědomuje geografickou i historickou a společenskou vzdálenost od míst a okolností, za nichž reggae a zejména rasta kultura vznikly, nepovažuje právě tento rozdíl za směrodatný a věří, že reggae bylo předurčeno a ve svém vývoji dospělo do fáze, kdy se stalo předmětem sdílení a pozitivní inspirace veškeré lidské populace. Proto nepřekvapuje, že na něj narazíme v každém koutě světa - právě toto je jeho smyslem - šířit mezi lidmi pozitivní energii a přimět je přemýšlet o sobě, svých životech a skutcích a své roli na tomto světě. To, co je podstatou reggae, tedy vidíme jinde než striktně na Jamajce, v Africe a v černošské populaci, kterýžto pocit sdílí a deklaruje nejedno velké jméno v oblasti reggae. Názory na toto se však mohou velice různit, a tehdy se obracíme ke klasickému přísl
oví z jamajského venkova: "Who feels it, knows it" ("Kdo to cítí, ten to ví"), které dává nejedné při kompromisní rozuzlení...
www.bandzone.cz/jahtecjamminjob