DJ LOCKAH - speciální host na květnovém vydání Club & Soda
Velký úspěch měl i remix pro kapelu Hundred Waters, vydaný na labelu OWSLA, který nemá pod palcem nikdo jiný, než Skrillex. Remix na hit Video Games od Lany Del Rey má více než 250 tisíc shlédnutí na Youtube a i ten fakt, že má více než 3 000 followerů na Soundcloudu už něco znamená. A dost superlativ – teď to nejlepší! Lockah společně s Felixem!, Mikem.H, Tvyksem, Tenten a ABAB vystoupí 3. května na Club & Soda v Chapeau Rouge, což je jedna z mála pravidelných tří patrových nocí v Praze, kde uslyšíte ty nejnovější taneční pecky.
Paul Lester z anglického Guardian prohlásil o tvé hudbě: „Hodně tracků zní jako soundtrack pro významná sportovní klání nebo aspoň nějakou středověkou bitvu‘‘. Souhlasíš s ním?
Nejsem moc sportovní nadšenec ani někdo z kroužku historických badatelů, ale chápu, co tím myslí. Asi za to může smyčec či smyčcové nástroje obecně, které se tam vyskytují. Také často loopuji zvuk publika na koncertě jako takové zpestření tracku, tak je možné, že jde o něco podprahového… Jsem ale rád, že někdo v mé hudbě slyší rytířské fanfáry!
Udělal jsi remix na Ashanti i Lanu Del Rey – ten má dokonce přes 250 tisíc shlédnutí – kdo z nich by podle tebe vydržel déle ve wrestlingovém souboji v kleci?
Ashanti by asi byla více trénovaná i agresivní, vzhledem k tomu, že se upsala labelu Murder Inc. a vídala se s lidmi jako Fat Joe. Je to taky docela filantropistka, ne? Každopádně si myslím, že má celkově tužší kořínek - navíc můj remix na Ashanti je také mnohem surovější. Ale není snad táta Lany docela v balíku? Předpokládám, že by asi nechal Ashanti zabít ještě před zápasem (smích). Obojí je však dost nepříjemná představa, rozhodně by bylo příjemnější, kdyby se například držely za ruce a běhaly na louce.
Když jsem slyšel Only Built 4 Neon Nights poprvé, tak jsem si říkal, že to je asi ta nejepičtější video–game–dance–party, na kterou bych mohl jít. Jak se ti podařilo vytvořit něco takového?
Skoro každý si všiml odkazu na Raekwonovo album Only Built For Cuban Linx, což je mé nejoblíbenější rapové album, ale nikdo nezná jeho opravdový koncept. Jde o to, že jsem kdysi četl recenzi od XXL Interview, které bylo tak dobře napsané, že jsem cítil tehdejší myšlenkové rozpoložení RZA. Ten Raekwonovi pomohl tak, že smíchal rap a soundtrack - celé to propojili a přidali do filmového blockbuster trháku. Hlavní inspirací byl Wu-Tang a Hollywood, ne PC hry.
Jak bys to porovnal se svým EP When U Stop Feeling Like A Weirdo and Become A Threa, které bylo vydané na slavném Diplově labelu Mad Decent a následujícím Please Lockah, Don’t Hurt ´Em z dílny New Yorkského labelu Mishka?
EP na Mad Decent jsem dal dohromady v prosinci 2011 a reprezentuje několik stylů: využívám tam britský garage ovlivněný beatem, do kterého vmixuješ nějaký vokál a ten vytáhneš až do trapem posilněného…boom-bap! Hodně se toho od té doby změnilo. Přijde mi, že to je moc surové lo-fi a přísahám, že to nebylo mým úmyslem. V té době jsem slyšel v klubu Rustieho „Tempered“ nebo „Wut“ od Girl Unit. Myslím, že je to celé o posunu a vývoji. U Please Lockah… jsem se snažil svůj zvuk dotáhnout do absolutní dokonalosti, takže jsem se na to nové EP Only Built 4 Neon Nights díval z opačné strany. A pracoval jsem naprosto jinak než dříve.
Kdybys měl svou hudbu popsat jako nějaké jídlo, které by to bylo?
Asi by to byla mexická kuchyně (chilli taco) anebo naopak košík šťavnatých jahod. Cokoliv, co má specifickou chuť a dá se jíst bez příboru. Zároveň to ale musí být lehce k dostání a barevné. Ne nějaká šeď a nuda.
S kým bys chtěl nejraději spolupracovat?
Nepochybně RiFF RAFF (anglický rapper, kamarád Soulja Boye - pozn. překladatele) – ve skoro každém mém setu se vždy objeví tak dva jeho tracky.
Byl jsi už někdy v Praze?
Tak, Praha – v životě jsem ji ještě nenavštívil, ale těším se na to. Spousta mých přátel již Prahu navštívila a říkali, že byla nádherná. Je mi velmi líto, že v ní strávím pouhý den, budu však pevně doufat, že se někdy v budoucnosti vrátím!
Co očekáváš od svého vystoupení v Praze?
Co se týče samotného vystoupení, určitě to bude nářez! Těším se na ostatní DJe, na poslech jejích setů a samozřejmě i na české pivo. Vždy je možnost slyšet něco nového, když nehraju doma a klub vypadá starobyle a úžasně.
A nakonec nám prosím řekni, kterých 5 tracků bys měl s sebou na opuštěném ostrově.
Dost možná bych to měnil každý den, ale myslím, že tohle jsou čtyři jasné klasiky a jedna novější:
1. The Unicorns – Who Will Cut Our Hair When We’re Gone
2. Edan – Beauty & The Beat
3. Wu Tang Clan – Enter The Wu Tang (36 Chambers)
4. Nas – Illmatic
5. Rustie – Glass Swords
source:
http://www.mtviggy.com/interviews/aberdeen-becomes-a-threat-lockahs-tasty-bass/
http://www.thelineofbestfit.com/new-music/introducing/lockah-122149
http://donkypitch.bandcamp.com/album/lockah-only-built-4-neon-nites
http://www.guardian.co.uk/music/2013/feb/13/new-band-day-lockah
ARTIST LINK: https://soundcloud.com/locka