Kategorie:
Bands
Styly:
, mana
drums: Fíďa
dj, synths, keys: Dj At Work
trumpet: Špalda
trombon, percussion, keys: Laury
bassguitar: Indian Mojjo
vox, guitars, keys: Jakub Joshua Johánek
NEKONVENČNOST A ODVAHA DĚLAT SI VĚCI PO SVÉM. TO JSOU VLASTNOSTI HUDBY 100°C. KAPELY, KTERÁ MÁ ZA SEBOU DVĚ ALBA, KONCERTNÍ ŠŇŮRY S TAKŘKA DESÍTKOU TISÍC FANOUŠKŮ, HRANÍ NA VELKÝCH ČESKÝCH A SLOVENSKÝCH FESTIVALECH, ALE I ZA HRANICEMI.
100°C se od roku svého založení, tedy 1996, postavili na pódia s tisícovkami posluchačů pod nimi. Vydali dvě úspěšné desky, kterých se prodá přes 7 tisíc kopií. Natočili několik videoklipů a hráli nejen na všech velkých akcích u nás, ale i na různých místech Evropy...
Od hardcoreových kořenů ve druhé polovině devadesátých let zvuk kapely posunul vliv DJe At Worka. 100°C začali hrát styl, kterému říkali mana. Jméno vzešlo z biblické energie, která se snášela z nebes. Funkem, drum and bassem a reggae okořenili svou hudbu natolik zdárně, že se o kapele vědělo jako o objevu po celém západě Čech. 100°C ale chtěli dál. Zúčastnili se proto talentových soutěží od Jim Beam Music přes soutěž Můza po Coca Cola Popstar. V prvních dvou jmenovaných se sice umístili na stupních vítězů, ale nikdy nedosáhli úplně nejvyšší mety. To se změnilo právě se soutěží Coca Cola Popstar.
Porota složená z osobností jako Jan P. Muchow, Tomáš Vartecký nebo Miro Žbirka, uznala kvality 100°C a vyhodnotila jejich hudbu mezi stovkami konkurentů jako nejsvěžejší. Poté kapela nahrála debutové albaum Evergreen ve studiu Moskva na Barrandově a čekaly ji desítky rozhovorů pro novináře... Následovala šňůra 15 koncertů v roce 2004 s kapelou Support Lesbiens. 15 vystoupení vidělo celkem 50 tisíc lidí. Poté si 100°C poctivě odjeli vlastní velké turné k desce Evergreen. Kapela nasadila neuvěřitelné koncertní tempo. K albu Evergreen natočili 100°C dva videoklipy, první k hitovce Azataki, druhý ke skladbě Boring.
Po roce a půl bylo načase na druhé album. 100°C přišli na podzim roku 2005 s deskou provokativně pokřtěnou na „Collage“. A koláž to byla ne ledajaká. Inspirováni dubem, ragga, funkem, britskými kytarovkami a elektronickou hudbou, zmátli některé hudební kritiky natolik, že hodnocení desky se pohybovalo mezi nadšením až po pouhé prohlášení, že koncertní zvuk kapely nebyl překonán. Debaty na tohle téma ukončilo následné turné, ve kterém 100°C navštívili desítky českých i slovenských měst, aby ukázali, že jejich sound je pořádně chytlavý a energický. Fanoušci pochopili a deska, na které spolupracovali ve studiích Sono a Gunjah například Petr Míkovec a Vašek Horák, si u nich získala stejnou oblibu jako debut.
Rok 2006 však byl především ve znamení velkých změn. Kapela rozvázala smlouvu se společností SONY BMG a přešla k labelu Indies. „Stojíme teď na vlastních nohou a těšíme se na možnosti, které nám to přináší,“ komentoval situaci frontman Jakub „Joshua“ Johánek. Celá kapela se začala podstatně měnit ve zvuku, který preferuje a rozhodla se začít tvořit nový materiál zcela podle obrazu svého.
100°C v dubnu 2008 vydali desku Brant Rock. Ta se dá charakterizovat jako "rock´n´roll pro 21. století". Pilotní singl Cream ukázal, že kapela se posunula ve svém zvuku za hranice České republiky. O produkci desky se postaral Ecson Waldes, majitel ceny Anděl Akademie populární hudby v kategorii dance a hiphop (v roce 2004). Třetí album 100°C vyšlo u nahrávací společnosti Indies (www.indies.eu). Kapela pojede koncertní turné k desce na podzim 2008, ovšem již teď se v jejich vystoupeních setkáte s novými skladbami i novou koncertní image, která se inspirovala 18. stoletím.
www.100c.cz/web/default/titulni